26.11.06

Mluví k vám archanděl svatý Archi první, řečený veliký:

"Chtěl bych se s vámi podělit o několik nových poznatků. Včera jsem listoval Oxfordským výkladovým slovníkem. Hledal jsem význam našich jmen. Pochopitelně jsem začal svým. Takřka celé moje jméno (ve tvaru Archi) se vyskytuje pouze ve slovech spojených s architekturou. Samotné Arch pak můžeme najít ve spojení například se šlechtickými tituly. Třeba archduke znamená arcivévoda. Ale především když je někdo arching, nebo arched, znamená to, že je pobaven, protože v dané situaci ví něco, co ostatní neví. No a to se mi stává často, takže se jmenuji správně, ha!
Jelikož nejsem úplně sebestředný, kouknul jsem i na několik jiných jmen. Nechtěl bych se jmenovat Jessie. U psů se to stává spíš fenkám, ale co takový Jessie ze Zachraňte Williho! Jeho jméno znamená zženštělý chlap.
Možná dopadl dobře oproti mým bratrům. Jima můžem najít ve spojitosti se slovem Jim-jam, tedy pyžamem(což je lepší varianta), nebo se slovem jimmy. Znamená to šperhák. Lysien, neznamená nic :o) (rozhodně to nemá nic společného se stavem jeho srsti!). Ale Wishbone to už je jiná... Když jsme si ho pořizovali, mysleli jsme, že to znamená traverza. Ale hlavní význam je (doslova překládám): Kost ve tvaru písmene V, která spojuje hruď s krkem kuřete, kachny, atd.. O Vánocích tuto kost často dělíme mezi dva lidi. Kdo dostane větší část, může si něco přát. No chápete to? A to se mohl klidně jmenovat třeba Alík...
Z bíglů skvěle dopadla kámoška Whoopy. Kromě toho že citoslovce whoops je hodně užívané, je zajímavé slovní spojení Whoop it up! To totiž znamená hlasitě se bavit s přáteli. To se mi moc líbí. Tak třeba příště zas prozkoumám jiná jména. Tak se těšte. Ahoj.
PS: Amigo je španělsky přítel. Chchichi. Ale to jsme už asi všichni věděli, no... "

2 comments:

Anonymous said...

Svatý Arčí, vyřiď Ježíškovi, co si přeji pod stromeček, snad si to pamatuješ všechno:-)

Anonymous said...

Tvá přání, jsou splněna již předem, drahý bíglíku. Celý rok jsem sledoval, že jsi byl hodný a tak to mohu dosvědčit nejen Ježíškovi, ale i čertíkům.. Nemáš se čeho obávat, můj maličký...